att ge upp; ett nederlag i sig

"du måste ge upp"

ett problem jag inte kan eller vill.
som i många andra fall tar känslorna överhanden och panik bryts igenom kropp och själ. vad är det för mening med att ge upp? det blir ju endast ett bevis på att jag verkligen har förlorat, att allt är kört oavsett vad som sker senare. ger jag upp är det han som vinner. ett faktum jag inte vill ska ske. det är som att radera en viktig del i mitt liv. en del som fått mig att utvecklas, bli den jag är idag. så vad är det för mening isåfall att jag gått igenom detta lidande, denna tortering mot det hopp jag haft om lyckan som aldrig tycks nå mig.
jag vägrar ge upp. steget jag måste ta är att gå vidare mot nya mål och drömmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0